Pejzazi opstine

Izbor jezika / Výber jazyka

A- A A+
 Drugi nastavak XXXIX sednice SO-e Bački Petrovac realizovan je 20.12.2011. godine sa početkom u 15,13 časova. Od ukupno 31 odbornika, nastavku sednice je prisustvovalo 29 odbornika (jedna odbornica je opravdala svoj izostanak).
Nakon pozdravnih reči predsednika SO-e Siniše Stanivuka, sednica SO-e je nastavljena sa 11. tačkom dnevnog reda, koja je glasila: „Informacija o komasacijama u Opštini Bački Petrovac.“  
Uvodno obrazloženje u vezi iste je dao Dušan Govorčin, rukovodilac Odeljenja za opštu upravu, društvene službe i opšte zajedničke poslove Opštinske uprave Opštine Bački Petrovac, koji ujedno obavlja poslove sekretara Komisije za sprovođenje postupka komasacije zemljišta u Opštini Bački Petrovac – k.o. Maglić i k.o. Kulpin. Odbornici SO-e i javnost su informisani, da je komasacija u k.o. Maglić, već završena dostavom kompletne tehničke dokumentacije Službi za katastar nepokretnosti. Naglašeno je da je Služba za katastar nepokretnosti početkom oktobra meseca 2011. godine završila poslove na osnivanju katastra nepokretnosti za komasaciono područje k.o. Maglić, te da je u toku osnivanje katastra nepokretnosti za građevinski rejon u ovoj k.o. 
Prema rečima izvestioca, planira se osnivanje katastra nepokretnosti za celu k.o. Maglić do kraja t.g. Što se tiče komasacije u k.o. Kulpin između ostalog je naglašeno da je do 20.09.2011. godine završen postupak utvrđivanja posedovnog stanja i vlasništva u istoj, da sledi usvajanje projekta nove putne i kanalske mreže za ovu k.o. te da nakon toga sledi njegova analitička razrada i priprema podataka za nadelu novog poseda (početak januara 2012. godine), obeležavanje novog stanja na terenu i uvođenje u posed svih učesnika komasacije (do kraja 2012. godine). U vezi komasacije u k.o. Bački Petrovac istaknuto je da su u toku poslovi na utvrđivanju faktičkog stanja – izlaganje podataka katastarskog operatera i zemljišne knjige, omeđavanje katastarske opštine i evidentiranje i utvrđivanje vrednosti stalnih objekata, zasada i kultura. Izvršena je orjentaciona procena zemljišta. Naglašeno je da je do sada urađeno oko 50 % poslova na utvrđivanju faktičkog stanja u k.o. te da se planira ove aktivnosti privesti kraju do kraja aprila 2012. godine.
U kraćoj diskusiji, koja je vođena povodom ove Informacije, učestvovali su odbornici Jan Bohuš i Ondrej Koroš.
Dvanaesta tačka dnevnog reda se odnosila na Informaciju o sprovedenom projektu „Poslovni i inovativni centar kao uspešan razvoj preduzetništva u Opštini Bački Petrovac“. Umesto izvestioca povodom ove Informacije je prezentiran dokumentarni film pripremljen od strane radnog tima za pripremu kablovskog tv programa Opštine Bački Petrovac.
Nakon prezentacije navedenog filma otvorena je rasprava povodom ove tačke dnevnog reda. U raspravi su učestvovali odbornici: Jan Bohuš, Spasoje Prodanov, Ondrej Fekete, Jaroslav Popović, Siniša Stanivuk, Karol Werle, Radomir Zotović, Vladimir Gajdobranski, Pavel Marčok, Miloš Jojić, Ondrej Koroš. Takođe, u raspravi su učestvovali i Jan Hansman, zamenik predsednika Opštine Bački Petrovac te Branislav Kevenski, pomoćnik predsednika Opštine Bački Petrovac a ujedno i direktor d.o.o. „Poslovni i inovativni centar Bački Petrovac“. U iscrpljujućoj raspravi stavljene su primedbe da je Informacija nepotpuna, da nedostaje finansijski deo u vezi ovog pitanja. Traženi su odgovori na pitanja:  ko je zadužio Opštinu Bački Petrovac za iskazane dugove koji se sada otplaćuju iz budžeta opštine Slovan-progresu iz Selenče; gde je dokumenat kojim se daje saglasnost za dodatne radove i ko je isti potpisao; ko je bio u Upravnom odboru d.o.o. i ko su članovi Skupštine d.o.o. sada; ko je bio u tenderskoj komisiji koja je odlučila o izboru izvođača radova; ko je odobrio dodatne radove na zgradi PIC i da li su dodatni radovi bili rađeni po projektu. Na kraju rasprava je rezultirala sa dve izrečene mere opomene i jednom merom oduzimanja reči. Takođe, u vezi ove tačke donet je radni zaključak da se u skladu sa članom 53. stav 2. Poslovnika Skupštine opštine Bački Petrovac osnuje posebno radno telo, koje će utvrditi činjenično stanje u vezi PIC.
 Pod 13. tačkom dnevnog reda odbornicima SO-e je prezentirana Informacija o sprovedenom popisu stanovništva, domaćinstava i stanova u 2011. godini na teritoriji Opštine Bački Petrovac. U raspravi povodom ove tačke dnevnog reda odbornici Ana Boldocki-Ilić, Miloš Jojić, Siniša Stanivuk, Juraj Červenak, Jaroslav Popović, Spasoje Prodanov i Pavel Marčok su stavili primedbe, da je prezentirana Informacija nepotpuna, pošto nedostaju podaci o nacionalnoj pripadnosti. Takođe su se složili sa konstatacijom da su rezultati popisa stanovništva uznemiravajući – pad broja stanovništva opštine, odlazak mladih u inostranstvo zbog zaposlenja - čak 5 % stanovništva opštine u inostranstvu, „odliv mozgova“, natalitet katastrofalan, potreba za sprovođenjem socijalne politike, otvaranje novih radnih mesta.
 Nakon ove tačke dnevnog reda a na predlog predsednika SO-e (uz obrazloženje da je za 19,00 časova sazvana javna rasprava u vezi predloga budžeta Opštine Bački Petrovac za 2012. godinu), odbornici SO-e su sa 23 glasa „ZA“ odlučili, da se sednica SO-e prekine, te da se ista nastavi 30.12.2011. godine sa početkom u 9,00 časova.
 Ovim je drugi nastavak XXXIX sednice SO-e zaključen u 18,59 časova.