načelnik Opštinske uprave
Rastislav Labat, dipl.prav.
Odelenje za opštu upravu, društvene službe i opšte zajedničke poslove
rukovodilac Kristina Benka Stojisavljević, mast.prav.
Odelenje za privredu, urbanizam, komunalno - stambene i inspekcijske poslove
rukovodilac Duško Lukač, str.ing.spec.
Odelenje za budžet, finansije i poresku administraciju
rukovodilac: Milena Nišić, spec.struk.ekon.
Opštinsko pravobranilaštvo
pravobranilac Pavel Severini, mast.prav.
Opštinska uprava:
1) priprema nacrte propisa i drugih akata koje donosi Skupština opštine i predsednik opštine;
2) izvršava odluke i druge akte Skupštine opštine i predsednika opštine;
3) rešava u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima preduzeća, ustanova i drugih organizacija iz izvornog delokruga opštine,
4) obavlja poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata Skupštine opštine;
5) izvršava zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno opštini;
6) obavlja stručne i druge poslove koje utvrdi Skupština opštine i predsednik opštine.
Opštinskom upravom rukovodi načelnik.
Funkciju načelnika obavlja dipl.prav. Rastislav Labat
U Opštinskoj upravi je zaposleno 41 radnik.
Osnovne organizacione jedinice Opštinske uprave su:
1. Odeljenje za opštu upravu, društvene službe i opšte zajedničke poslove,
- Odeljenje za privredu, urbanizam, komunalno – stambene i inspekcijske poslove
- Odeljenje za budžet, finansije i poresku administraciju,
- Služba Skupštine opštine i Opštinskog veća,
- Kabinet predsednika opštine.
Odeljenje za opštu upravu, društvene službe i opšte zajedničke poslove obavlja sledeće poslove iz oblasti opšte uprave: sprovodi zakone i druge propise, čije je neposredno sprovođenje povereno Opštini u oblasti državljanstva, matičnih knjiga, braka, ličnog imena, matičnih brojeva građana i drugih poslova iz ličnog statusa građana, biračkih spiskova, popis i procena imovine umrlih lica u cilju pokretanja ostavinskog postupka, poslovi arhivskog depoa i kancelarijskog poslovanja. Predlaže i priprema nacrte akata koje donosi Skupština opštine, predsednik opštine i Opštinsko veće za čije sprovođenje je odgovorno ovo Odeljenje, zatim predlaže i priprema nacrte pojedinačnih i opštih akata koje donosi načelnik Opštinske uprave, obavlja poslove pisarnice i arhive, poslove overe potpisa i rukopisa, poslove pružanja besplatne pravne pomoći građanima, poslove bezbednosti i zaštite zdravlja na radu i zaštite od požara, te poslove pripremanja i organizovanja rada u ratnom i vanrednom stanju u skladu sa planom odbrane. Priprema i sprovodi akcioni plan za unapređenje rada i modernizaciju poslova Opštinske uprave a posebno za unapređenje elektronske komunikacije Opštinske uprave sa građanima i drugim subjektima, poslove informatike i AOP za potrebe organa Opštine.
Iz oblasti društvenih delatnosti ovo Odeljenje obavlja: upravne, stručne i administrativne poslove neposrednog sprovođenja zakona i drugih propisa koji su povereni Opštini u oblastima društvene brige o deci, dečjeg dodatka, prava na porodiljsko odsustvo, roditeljskog dodatka, invalidsko – boračke zaštite, ostvarivanja prava izbeglih, raseljenih i prognanih lica, socijalne zaštite, osnovnog obrazovanja i učeničkog i studentskog standarda, obavljanje poslova koji se odnose na društveni položaj omladine, formulisanje i predlaganje omladinske politike i strategije, praćenje rada organizacija koja okupljaju omladinu. Priprema nacrte akata koje donosi Skupština opštine, predsednik opštine i opštinsko veće, za čije sprovođenje je odgovorno Odeljenje. Vrši normativne, stručne i administrativne poslove koji se odnose na zadovoljavanje određenih potreba građana u oblasti predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja i vaspitanja, kulture, fizičke kulture, zdravstva i socijalne zaštite, društvene brige o deci, javnog informisanja od lokalnog značaja i druge poslove koje mu poveri Skupština opštine, Opštinsko veće i načelnik Opštinske uprave.
Iz oblasti opštih i zajedničkih poslova obavlja: poslove umnožavanja materijala, poslove obezbeđenja objekata, poslove telefonske centrale, zagrevanja poslovnih prostorija, poslove protivpožarne zaštite i druge pomoćne i tehničke poslove, poslove vozača putničkih vozila i nabavljača, te poslove održavanja zgrade Opštine.
Za izvršenje poverenih poslova iz izvorne nadležnosti Opštine kao organizacioni oblik Opštinske uprave u sastavu Odeljenja za opštu upravu, društvene službe i opšte zajedničke poslove obrazuju se mesne kancelarije, za sledeća naseljena područja:
- Mesna kancelarija Gložan, za naseljeno mesto Gložan,
- Mesna kancelarija Kulpin, za naseljeno mesto Kulpin,
- Mesna kancelarija Maglić, za naseljeno mesto Maglić.
Mesne kancelarije vrše poslove koji se odnose na: lična stanja građana (vođenje matičnih knjiga, izdavanje izvoda i uverenja, sastavljanje smrtovnica, vršenje popisa imovine i dr.), overu rukopisa, prepisa i potpisa, vršenje poslova prijemne kancelarije za opštinske organe uprave i drugih administrativno-tehničkih poslova, kao poverenih od strane Opštine.
Odeljenje za privredu, urbanizam, komunalno – stambene i inspekcijske poslove obavlja sledeće poslove: upravne poslove u neposrednom sprovođenju zakona i drugih propisa, čije je izvršenje povereno Opštini u oblastima komunalnih i stambenih delatnosti, urbanizma, prostornog planiranja, građevinskog zemljišta i poslovnog prostora, lokalnih puteva, ulica i drugih javnih objekata od opšteg značaja, sprovodi objedinjenu proceduru za: izdavanje lokacijskih uslova, izdavanje građevinske dozvole, prijavu radova, izdavanje upotrebne dozvole, za pribavljanje uslova za projektovanje, odnosno priključenje objekata na infrastrukturnu mrežu, za pribavljanje isprava i drugih dokumenata koje izdaju imaoci javnih ovlašćenja, a uslov su za izgradnju objekata, odnosno za izdavanje lokacijskih uslova, građevinske dozvole i upotrebne dozvole iz njihove nadležnosti, kao i obezbeđenje uslova za priključenje na infrastrukturnu mrežu i za upis prava svojine na izgrađenom objektu, poslove analitičkog praćenja stanja u privredi, obavlja poslove koordinacije prilikom izrade strateških planova razvoja u oblastima od značaja za razvoj Opštine, vrši stručne analize neophodne za utvrđivanje prioriteta u oblasti razvoja Opštine, daje stručno mišljenje o predlozima razvojnih projekata u naseljenim mestima opštine, koji se delimično ili potpuno finansiraju iz budžeta Opštine, uređuje i obezbeđuje posebne uslove i organizaciju drumskog saobraćaja kao i auto taksi prevoza putnika na području Opštine, obavlja poslove u oblasti cena stambeno – komunalnih usluga, zanatstva, ugostiteljstva i turizma, zaštite i unapređivanja životne sredine, zaštite u slučaju elementarnih nepogoda. Odeljenje zatim vrši poslove inspekcijskog nadzora u oblasti izgradnje objekata, komunalnih delatnosti, zaštite životne sredine u Opštini i prevoza putnika u drumskom saobraćaju, priprema nacrte akata koje donosi Skupština opštine, predsednik opštine i Opštinsko veće, priprema analitičke i druge materijale iz svog delokruga, prati radove u oblasti poljoprivrede, privrede i statistike, predlaže mere podsticaja i pomoći poljoprivrednoj proizvodnji i malim i srednjim preduzećima i preduzetnicima u Opštini.
Obavlja i upravne, normativne i stručne poslove iz oblasti: uređivanja, korišćenja, unapređivanja i zaštite građevinskog zemljišta, održavanja, zaštite i razvoja lokalnih i nekategorisanih puteva, kao i ulica u Opštini Bački Petrovac, planiranje, upravljanje i nadzor nad izgradnjom komunalnih objekata, razvoj i održavanje komunalnih objekata, održavanje, zaštita, razvoj, upravljanje i uređenje javnih površina i javnih zelenih površina, održavanje, razvoj i upravljanje stambenim zgradama i stanovima u javnoj svojini Opštine Bački Petrovac, projektovanje, planiranje, razvoj i nadzor u oblasti komunalnih delatnosti.
Putem kancelarije za lokalni ekonomski razvoj ostvaruje saradnju sa preduzetnicima, malim i srednjim preduzećima, pruža im stručnu pomoć u pisanju projekata, biznis planova, prati objavljivanje projekata vezanih za razvoj, vodi evidenciju o sačinjenim projektima. Vrši poslove prevoza i održavanja službenih vozila Opštine
Odeljenje za budžet, finansije i poresku administraciju obavlja sledeće poslove: priprema nacrt Odluke o budžetu i Odluke o konsolidovanom završnom računu budžeta, priprema nacrte akata koje donosi Skupština opštine, predsednik opštine i Opštinskog veće iz nadležnosti Odeljenja, vrši poslove izvršenja budžeta, finansijskog planiranja, upravljanja sredstvima i preuzetim obavezama konsolidovanog računa trezora, upravljanja dugom, vrši poslove budžetskog računovodstva, upravlja gotovinskim sredstvima, vrši poslove interne kontrole, utvrđivanja, naplate i kontrole izvornih javnih prihoda u skladu sa zakonom, izrađuje pojedinačne akte za izvršne organe vlasti i Skupštinu, obavlja imovinsko – pravne poslove koji se odnose na upravljanje, korišćenje i raspolaganje imovinom i evidenciju nepokretnosti u javnoj svojini Opštine Bački Petrovac, učestvuje u izradi normativnih akata Opštinske uprave u delu lokalne poreske administracije, vodi registar obveznika izvornih lokalnih javnih prihoda, obavlja poslove utvrđivanja lokalnih javnih prihoda na osnovu odluke skupštine, kao i evidenciju o istom – primena jedinstvenih standarda, definicija, klasifikacija, nomenklatura, kodiranja podataka i tehnike obrade u skladu sa jedinstvenim informacionim sistemom za lokalne javne prihode, obavlja administrativno – stručne poslove javnih nabavki za potrebe organa opštine. Priprema i izrađuje predlog finansijskog plana direktnog budžetskog korisnika, priprema zahteve za promenu aproprijacije, priprema i overava zahteve za plaćanje i transfer sredstava i proverava prateću dokumentaciju, vodi pomoćne poslovne knjige i vrši njihovo usaglašavanje sa glavnom knjigom trezora, sastavlja konsolidovane periodične i godišnje izveštaje, stara se o naplati izvornih javnih prihoda, vodi ekonomat za potrebe organa opštine, druge materijalno – finansijske poslove i poslove koje mu poveri Skupština opštine, predsednik opštine i opštinsko veće i načelnik Opštinske uprave, te tumači i primenjuje sistemske zakone vezane za delatnost Odeljenja poput Zakona o budžetskom sistemu, Zakona o finansiranju lokalne samouprave itd.
Služba Skupštine opštine i Opštinskog veća obavlјa sledeće poslove: stručne i organizacione poslove za pripremu sednica Skupštine opštine i njenih radnih tela. Priprema nacrte akata koje donosi Skupština opštine, njeni organi i njena radna tela, stručno obrađuje i realizuje akte usvojene na sednicama Skupštine opštine i njenih radnih tela. Vrši poslove koji su vezani za predstavke i predloge građana, pruža pomoć odbornicima u izradi akata koje podnose Skupštini opštine i njenim radnim telima, vrši prevodilačke poslove a vezane za službenu upotrebu slovačkog jezika i pisma pred Skupštinom opštine i njenim organima i telima. Vrši poslove uređivanja „Službenog lista opštine Bački Petrovac“, administrativno – tehničke poslove i poslove vođenja zapisnika za Skupštinu opštine i njena radna tela, vrši poslove iz oblasti radnih odnosa izabranih, postavljenih i zaposlenih lica u Opštinskoj upravi i druge poslove koje joj poveri Skupština opštine, predsednik Opštine, načelnik Opštinske uprave i sekretar Skupštine opštine.
Služba Skupštine Opštine i opštinskog veća obavlјa i sledeće poslove: stručne, administrativne i daktilografske poslove za Opštinsko veće, predsednika Opštine, i radna tela koje imenuje Opštinsko veće i predsednik Opštine : priprema sednice Opštinskog veća, stručno obrađuje i sprovodi akte koje donosi Opštinsko veće, priprema nacrte akata u vršenju nadzora nad radom Opštinske uprave kod poništavanja ili ukidanja akata Opštinske uprave koji nisu u saglasnosti sa zakonom, Statutom i drugim opštim aktom ili odlukom koju je donela Skupština Opštine. Priprema nacrte akata koje donosi Opštinsko veće u upravnom postupku u drugom stepenu iz izvornog delokruga Opštine. Obavlјa poslove vođenja zapisnika na sednicama Opštinskog veća i njegovih radnih tela, vrši administrativne i druge poslove koje joj poveri predsednik Opštine, Skupština Opštine Opštinsko veće i načelnik Opštinske uprave. Obavlјa poslove informisanja o radu Skupštine Opštine i Opštinskog veća i njihovih radnih tela.
Kabinet predsednika opštine obavlјa sledeće poslove: stručne, savetodavne, organizacione i administrativno-tehničke poslove za ostvarivanje nadležnosti i ovlašćenja predsednika i zamenika predsednika Opštine, koji se odnose na predstavljanje opštine u odnosima prema pravnim i fizičkim licima u zemlji i inostranstvu. Vrši pripremu za radne i druge sastanke predsednika i zamenika predsednika Opštine, prati aktivnosti na realizaciji utvrđenih obaveza, koordinira aktivnosti na ostvarivanju javnosti rada, vrši prijem stranaka koji se neposredno obraćaju predsedniku i zameniku predsednika Opštine, vrši protokolarne poslove povodom prijema domaćih i stranih predstavnika gradova, kulturnih, sportskih i drugih predstavnika, povodom dodeljivanja javnih priznanja i druge protokolarne poslove koje odredi predsednik i zamenik predsednika Opštine, vrši raspoređivanje akata i predmeta koji se odnose na predsednika i zamenika predsednika Opštine i vrši njihovo arhiviranje i sređuje dokumentaciju vezanu za njihove aktivnosti.
Vrši i druge poslove po nalogu predsednika i zamenika predsednika Opštine.
Radom organizacionih jedinica rukovode:
Odeljenjem za opštu upravu, društvene službe i opšte zajedničke poslove – rukovodilac mast. prav Kristina Benka Stojisavljević
Odeljenjem za privredu, urbanizam, komunalno-stambene i inspekcijske poslove – rukovodilac Duško Lukač,
Odeljenjem za budžet, finansije i poresku administraciju – rukovodilac Milena Nišić,
Službom Skupštine opštine i Opštinskog veća – šef službe dipl.prav. Jovanka Simendić Milić
Kabinetom predsednika opštine – šef kabineta Jelena Sarač.