начелник Општинске управе
Растислав Лабат, дипл.прав.
Оделење за општу управу, друштвене службе и опште заједничке послове
руководилац Кристина Бенка Стојисављевић, маст.прав.
Оделење за привреду, урбанизам, комунално - стамбене и инспекцијске послове
руководилац Душко Лукач, стр.инг.спец.
Оделење за буџет, финансије и пореску администрацију
руководилац: Милена Нишић, спец.струк.екон.
Служба Скупштине општине и Општинског већа
шеф службе Јованка Симендић -Милић, дипл.прав.
Општинско правобранилаштво
правобранилац Павел Северини, маст.прав.
Општинска управа:
1) припрема нацрте прописа и других аката које доноси Скупштина општине и председник општине;
2) извршава одлуке и друге акте Скупштине општине и председника општине;
3) решава у управном поступку у првом степену о правима и дужностима предузећа, установа и других организација из изворног делокруга општине,
4) обавља послове управног надзора над извршавањем прописа и других општих аката Скупштине општине;
5) извршава законе и друге прописе чије је извршавање поверено општини;
6) обавља стручне и друге послове које утврди Скупштина општине и председник општине.
Општинском управом руководи начелник.
Функцију начелника обавља дипл.прав. Растислав Лабат
У Општинској управи је запослено 41 радник.
Основне организационе јединице Општинске управе су:
- Одељење за општу управу, друштвене службе и опште заједничке послове,
- Одељење за привреду, урбанизам, комунално – стамбене и инспекцијске послове
- Одељење за буџет, финансије и пореску администрацију,
- Служба Скупштине општине и Општинског већа,
- Кабинет председника општине.
Одељење за општу управу, друштвене службе и опште заједничке послове обавља следеће послове из области опште управе: спроводи законе и друге прописе, чије је непосредно спровођење поверено Општини у области држављанства, матичних књига, брака, личног имена, матичних бројева грађана и других послова из личног статуса грађана, бирачких спискова, попис и процена имовине умрлих лица у циљу покретања оставинског поступка, послови архивског депоа и канцеларијског пословања. Предлаже и припрема нацрте аката које доноси Скупштина општине, председник општине и Општинско веће за чије спровођење је одговорно ово Одељење, затим предлаже и припрема нацрте појединачних и општих аката које доноси начелник Општинске управе, обавља послове писарнице и архиве, послове овере потписа и рукописа, послове пружања бесплатне правне помоћи грађанима, послове безбедности и заштите здравља на раду и заштите од пожара, те послове припремања и организовања рада у ратном и ванредном стању у складу са планом одбране. Припрема и спроводи акциони план за унапређење рада и модернизацију послова Општинске управе а посебно за унапређење електронске комуникације Општинске управе са грађанима и другим субјектима, послове информатике и АОП за потребе органа Општине.
Из области друштвених делатности ово Одељење обавља: управне, стручне и административне послове непосредног спровођења закона и других прописа који су поверени Општини у областима друштвене бриге о деци, дечјег додатка, права на породиљско одсуство, родитељског додатка, инвалидско – борачке заштите, остваривања права избеглих, расељених и прогнаних лица, социјалне заштите, основног образовања и ученичког и студентског стандарда, обављање послова који се односе на друштвени положај омладине, формулисање и предлагање омладинске политике и стратегије, праћење рада организација која окупљају омладину. Припрема нацрте аката које доноси Скупштина општине, председник општине и општинско веће, за чије спровођење је одговорно Одељење. Врши нормативне, стручне и административне послове који се односе на задовољавање одређених потреба грађана у области предшколског, основног и средњег образовања и васпитања, културе, физичке културе, здравства и социјалне заштите, друштвене бриге о деци, јавног информисања од локалног значаја и друге послове које му повери Скупштина општине, Општинско веће и начелник Општинске управе.
Из области општих и заједничких послова обавља: послове умножавања материјала, послове обезбеђења објеката, послове телефонске централе, загревања пословних просторија, послове противпожарне заштите и друге помоћне и техничке послове, послове возача путничких возила и набављача, те послове одржавања зграде Општине.
За извршење поверених послова из изворне надлежности Општине као организациони облик Општинске управе у саставу Одељења за општу управу, друштвене службе и опште заједничке послове образују се месне канцеларије, за следећа насељена подручја:
- Месна канцеларија Гложан, за насељено место Гложан,
- Месна канцеларија Кулпин, за насељено место Кулпин,
- Месна канцеларија Маглић, за насељено место Маглић.
Месне канцеларије врше послове који се односе на: лична стања грађана (вођење матичних књига, издавање извода и уверења, састављање смртовница, вршење пописа имовине и др.), оверу рукописа, преписа и потписа, вршење послова пријемне канцеларије за општинске органе управе и других административно-техничких послова, као поверених од стране Општине.
Одељење за привреду, урбанизам, комунално – стамбене и инспекцијске послове обавља следеће послове: управне послове у непосредном спровођењу закона и других прописа, чије је извршење поверено Општини у областима комуналних и стамбених делатности, урбанизма, просторног планирања, грађевинског земљишта и пословног простора, локалних путева, улица и других јавних објеката од општег значаја, спроводи обједињену процедуру за: издавање локацијских услова, издавање грађевинске дозволе, пријаву радова, издавање употребне дозволе, за прибављање услова за пројектовање, односно прикључење објеката на инфраструктурну мрежу, за прибављање исправа и других докумената које издају имаоци јавних овлашћења, а услов су за изградњу објеката, односно за издавање локацијских услова, грађевинске дозволе и употребне дозволе из њихове надлежности, као и обезбеђење услова за прикључење на инфраструктурну мрежу и за упис права својине на изграђеном објекту, послове аналитичког праћења стања у привреди, обавља послове координације приликом израде стратешких планова развоја у областима од значаја за развој Општине, врши стручне анализе неопходне за утврђивање приоритета у области развоја Општине, даје стручно мишљење о предлозима развојних пројеката у насељеним местима општине, који се делимично или потпуно финансирају из буџета Општине, уређује и обезбеђује посебне услове и организацију друмског саобраћаја као и ауто такси превоза путника на подручју Општине, обавља послове у области цена стамбено – комуналних услуга, занатства, угоститељства и туризма, заштите и унапређивања животне средине, заштите у случају елементарних непогода. Одељење затим врши послове инспекцијског надзора у области изградње објеката, комуналних делатности, заштите животне средине у Општини и превоза путника у друмском саобраћају, припрема нацрте аката које доноси Скупштина општине, председник општине и Општинско веће, припрема аналитичке и друге материјале из свог делокруга, прати радове у области пољопривреде, привреде и статистике, предлаже мере подстицаја и помоћи пољопривредној производњи и малим и средњим предузећима и предузетницима у Општини.
Обавља и управне, нормативне и стручне послове из области: уређивања, коришћења, унапређивања и заштите грађевинског земљишта, одржавања, заштите и развоја локалних и некатегорисаних путева, као и улица у Општини Бачки Петровац, планирање, управљање и надзор над изградњом комуналних објеката, развој и одржавање комуналних објеката, одржавање, заштита, развој, управљање и уређење јавних површина и јавних зелених површина, одржавање, развој и управљање стамбеним зградама и становима у јавној својини Општине Бачки Петровац, пројектовање, планирање, развој и надзор у области комуналних делатности.
Путем канцеларије за локални економски развој остварује сарадњу са предузетницима, малим и средњим предузећима, пружа им стручну помоћ у писању пројеката, бизнис планова, прати објављивање пројеката везаних за развој, води евиденцију о сачињеним пројектима. Врши послове превоза и одржавања службених возила Општине
Одељење за буџет, финансије и пореску администрацију обавља следеће послове: припрема нацрт Одлуке о буџету и Одлуке о консолидованом завршном рачуну буџета, припрема нацрте аката које доноси Скупштина општине, председник општине и Општинског веће из надлежности Одељења, врши послове извршења буџета, финансијског планирања, управљања средствима и преузетим обавезама консолидованог рачуна трезора, управљања дугом, врши послове буџетског рачуноводства, управља готовинским средствима, врши послове интерне контроле, утврђивања, наплате и контроле изворних јавних прихода у складу са законом, израђује појединачне акте за извршне органе власти и Скупштину, обавља имовинско – правне послове који се односе на управљање, коришћење и располагање имовином и евиденцију непокретности у јавној својини Општине Бачки Петровац, учествује у изради нормативних аката Општинске управе у делу локалне пореске администрације, води регистар обвезника изворних локалних јавних прихода, обавља послове утврђивања локалних јавних прихода на основу одлуке скупштине, као и евиденцију о истом – примена јединствених стандарда, дефиниција, класификација, номенклатура, кодирања података и технике обраде у складу са јединственим информационим системом за локалне јавне приходе, обавља административно – стручне послове јавних набавки за потребе органа општине. Припрема и израђује предлог финансијског плана директног буџетског корисника, припрема захтеве за промену апропријације, припрема и оверава захтеве за плаћање и трансфер средстава и проверава пратећу документацију, води помоћне пословне књиге и врши њихово усаглашавање са главном књигом трезора, саставља консолидоване периодичне и годишње извештаје, стара се о наплати изворних јавних прихода, води економат за потребе органа општине, друге материјално – финансијске послове и послове које му повери Скупштина општине, председник општине и општинско веће и начелник Општинске управе, те тумачи и примењује системске законе везане за делатност Одељења попут Закона о буџетском систему, Закона о финансирању локалне самоуправе итд.
Служба Скупштине општине и Општинског већа обавлја следеће послове: стручне и организационе послове за припрему седница Скупштине општине и њених радних тела. Припрема нацрте аката које доноси Скупштина општине, њени органи и њена радна тела, стручно обрађује и реализује акте усвојене на седницама Скупштине општине и њених радних тела. Врши послове који су везани за представке и предлоге грађана, пружа помоћ одборницима у изради аката које подносе Скупштини општине и њеним радним телима, врши преводилачке послове а везане за службену употребу словачког језика и писма пред Скупштином општине и њеним органима и телима. Врши послове уређивања „Службеног листа општине Бачки Петровац“, административно – техничке послове и послове вођења записника за Скупштину општине и њена радна тела, врши послове из области радних односа изабраних, постављених и запослених лица у Општинској управи и друге послове које јој повери Скупштина општине, председник Општине, начелник Општинске управе и секретар Скупштине општине.
Служба Скупштине Општине и општинског већа обавлја и следеће послове: стручне, административне и дактилографске послове за Општинско веће, председника Општине, и радна тела које именује Општинско веће и председник Општине : припрема седнице Општинског већа, стручно обрађује и спроводи акте које доноси Општинско веће, припрема нацрте аката у вршењу надзора над радом Општинске управе код поништавања или укидања аката Општинске управе који нису у сагласности са законом, Статутом и другим општим актом или одлуком коју је донела Скупштина Општине. Припрема нацрте аката које доноси Општинско веће у управном поступку у другом степену из изворног делокруга Општине. Обавлја послове вођења записника на седницама Општинског већа и његових радних тела, врши административне и друге послове које јој повери председник Општине, Скупштина Општине Општинско веће и начелник Општинске управе. Обавлја послове информисања о раду Скупштине Општине и Општинског већа и њихових радних тела.
Кабинет председника општине обавлја следеће послове: стручне, саветодавне, организационе и административно-техничке послове за остваривање надлежности и овлашћења председника и заменика председника Општине, који се односе на представљање општине у односима према правним и физичким лицима у земљи и иностранству. Врши припрему за радне и друге састанке председника и заменика председника Општине, прати активности на реализацији утврђених обавеза, координира активности на остваривању јавности рада, врши пријем странака који се непосредно обраћају председнику и заменику председника Општине, врши протоколарне послове поводом пријема домаћих и страних представника градова, културних, спортских и других представника, поводом додељивања јавних признања и друге протоколарне послове које одреди председник и заменик председника Општине, врши распоређивање аката и предмета који се односе на председника и заменика председника Општине и врши њихово архивирање и сређује документацију везану за њихове активности.
Врши и друге послове по налогу председника и заменика председника Општине.
Радом организационих јединица руководе:
Одељењем за општу управу, друштвене службе и опште заједничке послове – руководилац маст. прав Кристина Бенка Стојисављевић
Одељењем за привреду, урбанизам, комунално-стамбене и инспекцијске послове – руководилац Душко Лукач,
Одељењем за буџет, финансије и пореску администрацију – руководилац Милена Нишић,
Службом Скупштине општине и Општинског већа – шеф службе дипл.прав. Јованка Симендић Милић
Кабинетом председника општине – шеф кабинета Јелена Сарач.